Vivisektio – Systeemin Uhri

Typ: MC
Label: Rauha Turva

Největším tuzemských zásobovatelem kazet v podobě vydávání nahrávek kapel z celého světa je stále severomoravský label Rauha Turva. Další z dlouhé řady vydaných kazet je nahrávka od finských Vivisektio. Kazety mají tu výhodu, že se na ně dá nahrát hromada muziky. Na téhle kazetě například máme komplet nahrávku dokončenou  v lednu 2012 (tj  sedm songů) a druhá strana kazety obsahuje živák z roku 2011, kde je také sedm bičů.  Živák hodnotit nebudu, to je spíš takovej bonus, kterej potěší a neurazí. Soustředím se na stranu A, kde je nahrávka původně nahraná v r. 2008 (zde a zřejmě po nějakých komplikacích dokončená a zmasterovaná až v roce 2012). Vivisektio produkují střednětempý hardcore / punk, ve kterém uslyšíme vliv starých finopal smeček jako Riistetyt nebo Kaaos s naléhavostí a politickým poselstvím jako tomu bylo u Kansandemokratia. Není to žádná špína ani noise punk, ale slušně odvedená, zahraná i nahraná práce. Bicí soupravu ve Vivisektio obsluhuje chlapík, který již dříve působil v kapelách jako Burn Again nebo Totuus. Popravdě moc finskou hardoce / punk scénu nesleduju a ani jsem nikdy nebyl extrémně vyplašenej ze starejch finopal smeček, takže se mi jakejkoliv finskej hardcore špatně hodnotí nebo k něčemu přirovnává. Tahle kazeta se ale určitě bude líbit vám všem, kteří máte rádi poslední nahrávky již výše zmíněných kapel jako Riistetyt nebo Kansandemokratia. Kvalitní nahrávka i profi zpracování obalu je u Rauha Turva samozřejmostí, takže ten kdo ještě vlastní nějaký postarší tape deck by neměl váhat. V dnešní době je „trh“ s kazetami celkem nezasycený.

PS: Pokud narazíte na kazetu Vivisektio s jiným obalem i názvem „Naamiaiset“, vězte, že jde o ty samé vály jako na této kazetě. Kazeta pouze vyšla v kooperaci jiných labelů.

1. Vivisektio

2. Marionetti