Empty Hall Of Fame – Sirény a zvony

Rok vydání: 2023
Label: kooperace labelů
Délka: -
Autor: Chip Nixon

V sobotu nad ránem se zase někde rozezněly sirény, snad i zvony. Představitelé ČR a zástupci nejmasovějších médií mají naprosto jasno, kdo je ten zlej. Kdo je ten terorista. Tenhle výklad naprosto odmítám. Když někdo po dlouhý desítky let systematicky šikanuje, blokuje, zabíjí a vraždí, vysídluje a nelegálně zabírá místo původním obyvatelům – tak nerozumí vůbec fyzice. A když nejvyšší státní představitelé ihned přispěchají s komuniké podporující silnější a bezprecedentně braný jako „ty hodný“ – stávají se sami teroristy? Lezení do prdele těm silnějším stalo se národním sportem. Je tomu už drahně let. Říct jen hanba. Tyranům modlosloužíte.

To je tak na okraj. V žádným případě perex neodráží názory kapely a jsou jen osobní interpretací autora!

Upřímně, EMPTY HALL OF FAME – nikdy jsem si neřekl „tak tenhle track mě bere.“ Evidenční štítek v šanonu toho positivnějšího z českýho hardcoru, kde je jasná linie myšlenek, vlivů, proudů a poselství, který se snaží kapela (a to od začátku) posílat dál. Jasně daný kořeny. Myslim, že bychom si rozuměli. A tak mojí nejoblíbenější nahrávkou (až dosud) byla jedna z prvotin a to CD split s BURNING STEPS z roku 2010. To už byl, tuším, Karel za mikrofonem.  Z tý doby jsem ještě dlouhý léta potom měl EHOF triko, než se rozpadlo takřka na nitky.

Od tý doby EHOF urazili dlouhý míle, přeletěli oceán, dali si několik evropských tour. Dění kolem nich jsem teda zaznamenával jen v případě press reportů u příležitosti releasů a Bukyho skvělýho reportu z brazilskýho výletu. „Sirény a zvony“ mě přivítaly docela těžce. Překvapen atmosférou jsem několik chvil nechápal, až se první track rozjel do rychlýho tempa, kde už moje hlava a vzpomínky v ní šlapaly v očekávaný přímce. One-side 12″ LP je naprosto skvělý! Vůbec mi nevadí vyložit karty na stůl takhle ze začátku. Vzpomněl jsem si na časy, který byly docela melancholický a emo. Časy, kdy přehrávači dominovaly kapely More Than Life a Verse. Časy single výletů do přírody i po městě jen s empétrojkou v kapse. První jmenovaný jsem pak viděl na 007 a to vlastně ukončilo jednu melancho osobní éru. To byly skvělý kapely (vlastně i skvělý časy) a EHOF mi je hrozně připomínají (hlavně ty kapely), ačkoliv to vůči těm klukům z Libiny neni vůbec fér.

Texty jsou napsaný tak, jak bych chtěl, abych je napsal já. Nic konkrétního, spíš do představivosti brzkýho zániku v pořádání krysího závodu. „DÁL. DÁL. DÁL.“ Mi dává vzpomenout na R7 v období sedmi kroků. „V hlavách sirény a v uších zvony, dostihy na mrtvým koni. A stupně vítězů jsem stejný jako vloni.“ Mi dává vzpomenout na další nedávný téma „sportovního světa“. Slibuju, že až se spolu se zchromlým koněm veterinárně utratí i „sportovec“ sedící na něm, vezmu si svůj nejlepší klobouk a přijdu. „Dlužíme si jenom výdech a nádech a kudly v zádech.“ Mi dává vzpomenout na naprosto aktuální release Remain Sane na Coffee Breath Records. Pořád čerstvý poryvy, z Prahy, Göteborgu i Libiny. Starý páky, věčně dokrmující sud se střelnym prachem, drze pohrávajíc si s mladickou jiskrou.

„Sirény a zvony“ – čtyři bomb tracky (v posi smyslu tracks not bombs), komplexní dílo, perfektní artwork, emoce, síla, nervozita. Kytarový vyhrávky – to je Světlo. Frázování – je to tak, jak to ty skladby potřebujou. Hrozně dobrý! Mimochodem, čeština lepší angličtiny (a ne vždy tomu tak bývá). Kompaktní směs, jen zapálit a nechat hořet a prosvětlovat. Vyšlo v kooperaci labelů Samuel Records, Malarie Records, Stanley Star Promotion a GRF Records. Plus za spolupráci a dlouholetou podporu Sea Shepherd. Díky kapele za to že je a díky Bukymu za zprostředkování týhle desky.

P.S. Pokud můžu mít přání, je to 12″ split s Kashmir 9:41

emptyhalloffame.bandcamp.com
seashepherd.org